صنایع دستی می تواند درآمد ارزی قابل توجهی نصیب كشور كند
نوشته شده توسط : iyem

'قباد كیان مهر' روز شنبه به مناسبت 'روز جهانی صنایع دستی' در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اینكه حجم صادرات صنایع دستی كشور بسیار كم است اما درآمد حاصل از صادرات آن با دیگر كالاهای صادراتی ما رقابت می كند.

وی به مقام اول ایران در تنوع صنایع دستی در جهان اشاره كرد و افزود: در ایران 160 رشته فعال در زمینه صنایع دستی وجود دارد اما سهم كشورمان در صادرات این كالاها بسیار ناچیز است.

وی تصریح كرد: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی'، صنایع دستی باید بعنوان حرفه و شغل ایرانی و تولید كاملا داخلی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

به گفته مدیر گروه رشته صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان اظهار داشت: واردات صنایع دستی از دیگر كشورها اشتباه است و به جای این كار بهتر است از تولیدات صنایع دستی بومی حمایت كنیم.

وی اصفهان را بهترین مكان برای آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی دانست و گفت:این استان مركزی برای پژوهش است و ما باید با مطالعه و الگو قراردادن آثار اصیل و مطابق با نیازهای روز، به تولید صنایع دستی بپردازیم.

وی خواستار توجه بیشتر به صنایع دستی شد و اظهار داشت: در زمان حاضر در اصفهان شاهد به فراموشی سپردن بعضی از رشته های صنایع دستی همچون'خاتم مربع'، 'كوفی گری روی چوب'، 'سنگ نشان روی فلز'، 'علامت سازی' و 'نقاشی قلمكار' هستیم.

بیستم خرداد ماه به نام 'روز جهانی صنایع دستی' نامگذاری شده است.

ت/50/7148/1042





:: برچسب‌ها: ماکرو , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: